Fotoradary - dla bezpieczeństwa czy pieniędzy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Fotoradary - dla bezpieczeństwa czy pieniędzy?

    klima działa pow 3st. bodajże
    może masz kompresor walnięty :lol: :?:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Fotoradary - dla bezpieczeństwa czy pieniędzy?

    MSWiA bada, czy stojące w całej Polsce fotoradary służą realnej poprawie bezpieczeństwa na drogach, czy też może raczej są kurą znoszącą złote jajka dla firm, od których dzierżawią je gminy.

    Wysokie koszy fotoradarów (nawet 200 tys. zł) niektóre gminy dzierżawią sprzęt od prywatnych firm. I właśnie tutaj - na styku bezpieczeństwa i prywatnej działalności - pojawiają się wątpliwości dotyczące rozliczeń między gminami i firmami.

    – Docierały do nas alarmujące sygnały o nieprawidłowościach, mieliśmy też własne spostrzeżenia – powiedziała "Rzeczpospolitej" Małgorzata Woźniak, rzeczniczka Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

    W opinii MSWiA umowy między firmami a gminami są dozwolone, pod warunkiem że uwzględniają przepisy o wykroczeniach i o ochronie danych osobowych oraz precyzyjnie rozgraniczają zadania wykonywane przez firmę od tych, do których wykonywania uprawniona jest wyłącznie straż gminna.

    Przekroczenie uprawnień?

    Wątpliwość budzi jednak fakt, że część z 274 fotoradarów ustawionych w Polsce znajduje się nie w miejscach najniebezpieczniejszych (szkoły etc.), ale w najbardziej ruchliwych - czyli tam, gdzie można złapać najwięcej kierowców na przekroczeniu prędkości.

    Innym problemem jest sporządzenie dokumentacji przez firmy dzierżawiące fotoradary, a nie przez straż miejską.

    Zdaniem posła Henryka Siedlaczeka, który wystąpił z interpelacją w tej sprawie, "to układ biznesowy, w którym nie myśli się o bezpieczeństwie użytkowników dróg".

    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      i tak trochę w temacie: uwaga na foto na Pileckiego, od wczoraj go odwrócili i teraz strzela na dojeździe w stronę Puławskiej
      nie wiem czy działa czy nie ale uważać trzeba, ostatnie chyba kilka miesięcy stał w drugą stronę więc można się zdziwić

      [ Dodano: Wto 24 Sie, 10 08:10 ]
      Mapa Polski Targeo - najdokładniejsza mapa Polski z adresami punktowymi i wyznaczaniem trasy w korku
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • trucho
        Ambiente
        • 2010
        • 178

        #4
        Co do Pileckiego, to co jakiś czas zdarzały się tam potrącenia na przejściu dla pieszych, a od kiedy jest fotoradar potrąceń brak. Nie jestem zwolennikiem stawiania fotoradarów, a budowy bezpiecznych przejść i kładek itp. Jednak jak tego nie ma to trzeba też myśleć o innych.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez trucho
          Co do Pileckiego, to co jakiś czas zdarzały się tam potrącenia na przejściu dla pieszych, a od kiedy jest fotoradar potrąceń brak. Nie jestem zwolennikiem stawiania fotoradarów, a budowy bezpiecznych przejść i kładek itp. Jednak jak tego nie ma to trzeba też myśleć o innych.
          no pewnie, ale też trzeba myslec o tym, żeby nie dać się złapać
          tam na tych 3 pasach trudno jest czasem nawet się zorientować, że przekraczamy 50...
          zwłaszcza jak każdy siedzi Ci na zderzaku :?
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8038
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            trucho, szkoda, wiecie, łatwiej jest postawić ograniczenie na dwóch czy trzech pasach do 50km/h niż zrobienie kładki nad drogą.
            I takim sposobem mamy piękne szerokie drogi w mieście gdzie można spokojnie 90 jechać, ze wstawioną 50 bo łatwiej zamiast kładki czy świateł.

            Nad morzem jest dużo miejsc z terenem zabudowanym gdzie jest jest wstawiona 40 zamiast 50 i fotoradar. Pytanie, czemu to ma służyć, bo obniżenie prędkości z 50 na 40 chyba nie ma na celu poprawy bezpieczeństwa. Jeżeli jest przejście dla pieszych koło szkoły to można wstawić ograniczenie do 30 i fotoradar, i to jest logiczne. Ale dla mnie wstawianie 40 na 50 to objaw daleko idącej niekompetencji i dziwnych wydumanych teorii o poprawie bezpieczeństwa na drodze.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Dig Dug
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1306
              • Seat

              #7
              U mnie jest kilka miejsc, gdzie stawiają fotoradar, ale w celach zarobkowych. robia to straszaki miejskie pod dyktando znienawidzonej Kur....., która jest Burmistrzem. Narobiła bajzlu w całym miescie.
              Ja jadac do pracy wjezdzam w strefe 40 km/h bo jest szkola. Tyle, że z fotoradarem stoja miedzy 6:30 a 7-30, albo od 14:00 do 15:30. Potem przenosza sie w inne miejsce. Celem stawania o tych porach jest wylapywanie ludzi spieszacych sie do pracy, bo do 8:00 i po 14:00 dzieci nie ma, wiec szkola to tylko budynek. Stawiaja fotoradar za zakretem, przed ktorym stoi znak, wypadasz zza zakretu na strzała. Jest to zwykłe SKUR......O Dłużej nie stoją bo natrzaskają zdjęc przez godzinę, że muszą jechać zczytywać. Chcieli kupic kolejny fotoradar, ale widzac co sie dzieje radni miasta zablokowali zakup.

              W miescie gdzie jest naprawde ruch nie stoja wcale. Zwlasza przy szkolach, bo tam nie ma zarobku. :evil:
              Była O1 jest F2.

              Komentarz

              • bzyq_74
                RS
                • 2008
                • 3467
                • Volkswagen
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez Dig Dug
                ... robia to straszaki miejskie pod dyktando znienawidzonej Kur....., która jest Burmistrzem.
                to trzeba tą k... spuścić do szamba w najbliższych wyborach

                PS.
                U mnie na wiosce (Zabrze) podobnie stawiają śmietnik. Odpalam CB i już wiem gdzie się czają.
                Przyjezdni i niezorientowani niestety bulą :evil:

                Można wziąć sprzęt to peńtbola i dać pasażerowi rozrywkę :diabelski_usmiech

                -------------------------------------------------------------------------------

                IHMO radary to tylko dla zarobku.
                Dla bezpieczeństwa wystarczyłoby dać garby zwalniajace z odpowienim oznakowaniem poziomym i pionowym na wszystkich drogach/ulicach (w tym na krajówkach)

                jedziesz więcej niż ograniczenie to robisz hope i zbierasz zawias :diabelski_usmiech
                MARCIN
                Mój szkodnik

                Komentarz

                • trucho
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 178

                  #9
                  bzyq_74, tylko, że u nas tak naprawdę nikt nie kontroluje budowy progów zwalniających, każdy je buduje wg. własnego widzimisię. Jak byłem w Londynie to tam jest pełno hopek. Są tak skonstruowane, że przejeżdżając przez z nie z dozwoloną prędkością nie odczuwasz tego. Zawias możesz zebrać jak przekroczysz prędkość.

                  U mojego wujka na osiedlu jest ograniczenie do 30 km/h, ale nie ma chętnego, który przejedzie przez te progi z taką prędkością. Ja to się zawsze przed nimi zatrzymuje, jak tego nie zrobię to przycieram spodem. I to ma być dobre rozwiązanie?

                  Komentarz

                  • frozen
                    Drive
                    • 2010
                    • 54

                    #10
                    Zamieszczone przez trucho
                    U mojego wujka na osiedlu jest ograniczenie do 30 km/h, ale nie ma chętnego, który przejedzie przez te progi z taką prędkością. Ja to się zawsze przed nimi zatrzymuje, jak tego nie zrobię to przycieram spodem. I to ma być dobre rozwiązanie?

                    Tak to prawda co do, spowalniaczy na naszych drogach osiedlowych w 99.9% wykonywane są przez "FLACHOWCÓW" efekt końcowy dobrze opisałeś,

                    Komentarz

                    • Jac_ek
                      RS
                      • 2009
                      • 1733

                      #11
                      Zamieszczone przez trucho
                      bzyq_74, tylko, że u nas tak naprawdę nikt nie kontroluje budowy progów zwalniających, każdy je buduje wg. własnego widzimisię.
                      nie ma takiej możliwości żeby każdy mógł wybudować próg zwalniający na drodze publicznej - co innego jest na terenach "prywatnych" (spółdzielnie mieszkaniowe/supermarkety itd) tam decyduje zarządca ale i tam są pewne ograniczenia i normy które musi spełniać.
                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                      Komentarz

                      • trucho
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 178

                        #12
                        Jac_ek, ja nie mówię o tym gdzie, tylko jak. Jak jest skonstruowany, czy rzeczywiście ogranicza prędkość do 30 km/h a nie do 2 km/h.

                        Komentarz

                        • Jac_ek
                          RS
                          • 2009
                          • 1733

                          #13
                          Zamieszczone przez trucho
                          Jak jest skonstruowany, czy rzeczywiście ogranicza prędkość do 30 km/h a nie do 2 km/h.
                          na drogach publicznych jeszcze mi się nie zdarzyło zahaczyć podwoziem a u rodziców na ulicy to nawet był taki jeden który mniej telepał przy 50km/h niż przy 20-30 :szeroki_usmiech, co innego drogi we władaniu spółdzielni itp. u mnie pod blok np jeden znajomy nie podjedzie bo by urwał przedni spoiler i zawsze się zatrzymuje 50m przed blokiem - dla niego to jest jak ściana. I takie wynalazki powinno się tępić ale nikomu się nie chce - ja gdybym miał u siebie teki problem ze swoim samochodem to wymaglował bym spóldzielnie na wszystkie strony aż by zrobiła taki próg który by zwalniał a nie zatrzymywał samochody
                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                          Komentarz

                          • KolinWawa
                            Rider
                            • 2009
                            • 278
                            • Octavia I (1U2)
                            • APK 2.0 MPI 115 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            W nawiązaniu do tematu ciekawostka :

                            Komentarz

                            Pracuję...